فرماندار شهرستان ماهشهر گفت: پتروشیمی ماهشهر برای مدیریت شرایط اضطراری آمادگی لازم را دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  فریدون بندری فرماندار ماهشهر گفت: تمرین سراسری مدیریت شرایط اضطراری در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی برگزار شد و با هماهنگی موجود در منطقه، پتروشیمی ماهشهر برای مدیریت شرایط اضطراری از آمادگی لازم برخوردار است.

او با بیان اینکه در ماهشهر، صنایع بزرگ و استراتژی مستقر هستند که قطعا تهدیدات متعددی از ناحیه خارج و اپوزیسیون داخل متوجه این واحد‌ها است، افزود: برگزاری تمرین‌های آمادگی شرایط اضطراری می‌تواند در کاهش آسیب‌های احتمالی در زمان بحران‌ها و تهدیدات، اثرگذار باشد.

بندری تصریح کرد: تمرین امروز که با مدیریت سطح ۲ از سوی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی فرماندهی شد از دستاورد‌های قابل قبولی در حوزه پدافند غیرعامل برخوردار است و در این تمرین، نواقص کمی مشاهده شد که رفع همه آن‌ها در دستور کار متولیان مربوطه قرار گرفته است.

فرماندار ماهشهر با بیان اینکه از جمله نقاط قوت برگزاری این تمرین، برخورداری مدیریت شرایط اضطراری سازمان منطقه ویژه اقتصادی از امکانات و تجهیزات لازم برای کاهش آثار ناشی از بروز بحران‌ها است اظهار داشت: برابر با برنامه ریزی که در حال انجام است، بروز رسانی این تجهیزات همواره در دستور کار سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی قرار دارد.

سیدامید شهیدی نیا مدیرعامل سازمان منظقه ویژه اقتصادی پتروشیمی نیز گفت: در حال حاضر، واحد‌های مختلف پتروشیمی در ماهشهر از سطح آمادگی قابل قبولی برای مدیریت شرایط اضطراری در مواقع بروز تهدید و یا حوادث برخوردار هستند و صنعت پتروشیمی به واسطه برخورداری از تجهیزات و نیروی انسانی آموزش دیده در حوزه HSE در کنترل حوادث مختلف، از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

او با بیان اینکه شاهد آمادگی ذهنی مجموعه صنعت پتروشیمی برای مدیریت شرایط اضطراری بودیم، اصریح کرد: در این بین، رفع نقاط ضعف و توجه به پیشگیری از بروز حوادث و تهدید‌ها باید در دستور کار قرار گیرد تا در جریان فعالیت‌های اقتصادی این منطقه، شاهد چالش و یا مشکلی نباشیم.

شهیدی نیا افزود: امروز مجموعه شرکت‌های مستقر در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی از آمادگی قابل قبولی برای مشارکت و همکاری در مدیریت بحران‌های احتمالی برخوردار هستند و پیشرفت خوبی در بالا بردن توان شرکت‌های پتروشیمی در حوزه پدافند غیرعامل صورت گرفته است و این درحالی است که طی یک ساله گذشته، حوادث صنعتی در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی رخ داده که در کوتاه‌ترین زمان ممکن مدیریت شدند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.